باتریهای لیتیوم یونی (Li-ion) محبوبترین نوع باتری لیتیومی هستند که در لوازم الکترونیکی مصرفی، خودروهای الکتریکی و سیستمهای ذخیره انرژی تجدیدپذیر استفاده میشوند.
بیشتر بخوانیدهنگام مقایسه باتری های AGM و لیتیوم یونی از نظر چگالی انرژی، مشخص می شود که باتری های لیتیوم یونی ظرفیت بسیار بالاتری برای ذخیره انرژی در مقایسه با باتری های AGM دارند.
بیشتر بخوانیدکاتد: الکترود مقابل آند، کاتد نام دارد که انواع گوناگونی را شامل میشود. در هنگام دشارژ، لیتیوم به دلیل سطح انرژی کمتر، به سمت کاتد حرکت کرده و طی مکانیزم های مختلف ذخیره سازی، درون کاتد ذخیره میشود. موادی که به عنوان کاتد در باتری لیتیوم
بیشتر بخوانیددر هسته فضای ذخیره انرژی باتری، اصل اساسی تبدیل نیروی الکتریکی مستقیم به انرژی شیمیایی و پس از آن، بازگشت به انرژی الکتریکی در صورت نیاز نهفته است. این روش با عملیات پیچیده باتری ها که شامل 3 بخش اصلی است، کمک می کند: آند
بیشتر بخوانیدولتاژ مدار باز همان ولتاژی است که باتری دوست دارد در حالت استراحت خود در آن قرار بگیرد و در هر نقطهای که عملیات شارژ دشارژ سلول قطع شود، باتری به ولتاژ مدار باز برمیگردد، این موضوع در شکل 8
بیشتر بخوانیدچگالی انرژی باتری به مقدار انرژی ذخیره شده در واحد خاصی از فضا یا جرم ماده اشاره دارد. چگالی انرژی یک باتری انرژی الکتریکی آزاد شده توسط میانگین واحد حجم یا جرم باتری است.
بیشتر بخوانیدفلز لیتیوم یکی دیگر از آندهای باتری لیتیوم یون است که پایین ترین ولتاژ را دارد و در واقع هر ماده ای که در مقابل لیتیوم قرار گیرد، نقش الکترود مثبت را بازی میکند.
بیشتر بخوانیدبله، علاوه بر باتری لیتیوم یون 18650، سایز های دیگری نیز وجود دارد. باتری لیتیوم یون 18650 یکی از معروف ترین سایزهای باتری لیتیوم یون است که در اندازه 18 میلیمتر در قطر و 65 میلیمتر در طول می باشد.
بیشتر بخوانیدالکترولیت مایع نیز وجود دارد اما در یک باتری معمولی به احتمال زیاد الکترولیت یک پودر خشک است. در باتری ها چه نوع انرژی ذخیره می شود؟ انرژی ذخیره شده در باتری های بزرگتر (C و D) نسبت
بیشتر بخوانیددر این بخش، قصد ما بحث در مورد بلور و ساختار مولکولی مواد کلیدی مورد استفاده در باتری یون لیتیوم است. در اینجا مواد موجود در باتری را در سه بخش مواد کاتدی، مواد آندی و الکترولیت مورد بررسی قرار
بیشتر بخوانید"باتری انرژی شیمیایی موجود در خود یا انرژی ذخیره شده از قبل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و در مواقع نیاز در اختیار کاربر قرار می دهد."
بیشتر بخوانیداصول و اهمیت ذخیره انرژی باتری، از جمله نحوه عملکرد، مزایا، انواع و چرایی انتخاب اول لیتیوم یون را کشف کنید.
بیشتر بخوانیدظرفیت باتری خودروهای الکتریکی فعلی در بازار از ۱۷.۶ کیلووات ساعت در اسمارت EQ فورتو با ظرفیت پیمایش ۹۳ کیلومتر شروع می شود و تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در تسلا مدل اس و مدل ایکس با ظرفیت پیمایش بیش از ۴۸۰ کیلومتر ادامه می یابد.
بیشتر بخوانیدباتری لیتیوم-یون (Lithium-ion battery) باتری قابل شارژی است که برای تأمین انرژی الکتریکی در خودروها، دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. باتری لیتیوم یونی یک منبع انرژی کارآمد برای وسیله نقلیه الکتریکی شما (EV) است.
بیشتر بخوانیدتوجه به افزایش سرعت رشد در تکنولوژی ساخت باتری ها، ازجمله باتری های لیتیوم یون و مبدل های قدرت دو سویه و کاهش قیمت تمام شده این باتری ها، شاهد رشد فزاینده به کارگیری سیستم های ذخیره ساز انرژی مبتنی بر شارژ و دشارژ باتری
بیشتر بخوانیدباتری لیتیوم یون چیست و چه کاربردهایی دارد؟ باتری لیتیوم یون به دلیل طراحی سبک وزن و قابلیت ذخیره انرژی بالا در ماهواره ها، فضاپیماها و کاربردهای نظامی استفاده می شوند. 6.
بیشتر بخوانیدباتری های لیتیومی یکی از فناوری های پیشرفته در زمینه ذخیره سازی انرژی هستند که در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اند.در این مقاله، به بررسی ویژگی ها، کاربردها و آینده باتری های لیتیومی خواهیم پرداخت.
بیشتر بخوانیدشکل 1. بررسی شماتیک استخراج لیتیوم منابع لیتیوم در ایران در سال های اخیر، ایران اقداماتی را برای توسعه بخش معدن و فلزات خود انجام داده است، این اقدامات با هدف تنوع بخشیدن به منابع اقتصادی، که در عین حال کمتر به درآمدهای
بیشتر بخوانیدCATL که مخفف Contemporary Amperex Technology Co. Limited است، در بازار جهانی باتری های لیتیوم یون و بازیگری کلیدی در زنجیره تامین خودروسازان بین المللی برتر است. این شرکت که در سال 2011 تأسیس شد، به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان باتری برق
بیشتر بخوانیدباتری لیتیوم یون (lithium-ion battery) نوعی باتری قابل شارژ است که از یون های لیتیوم برای ذخیره و آزادسازی انرژی الکتریکی استفاده می کند. به دلیل چگالی انرژی بالا، طول عمر طولانی و طراحی سبک وزن، باتری
بیشتر بخوانیداین مقاله به اجزای کلیدی یک سیستم ذخیرهسازی انرژی باتری (BESS)، از جمله سیستم مدیریت باتری (BMS)، سیستم تبدیل نیرو (PCS)، کنترلکننده، SCADA و سیستم مدیریت انرژی (EMS) میپردازد.
بیشتر بخوانیدهزینه ذخیره سازی باتری در هر کیلووات ساعت چقدر است؟ هزینه سیستم ذخیره انرژی لیتیوم یون در هر کیلووات ساعت معمولا بین 150 تا 200 دلار است.
بیشتر بخوانیددو هفته نامه ی ساینس نیوز در شماره ی ۲۱ ژانویه ی ۲۰۱۷ مقاله ای به نام «Better Batteries Charge Forward» منتشر کرده است. این مقاله به فناوری هایی در ساخت باتری ها اشاره کرده که اکنون در مرحله ی توسعه قرار دارند و به نظر می رسد که در آینده
بیشتر بخوانیدیک مزرعه برق خورشیدی و پروژه ذخیره انرژی در باتری مستقر هاوایی به طور مثال شرکت Pinnacle west Capital در ماه فوریه 2019 اعلام کرد که قصد دارد ذخیره باطری 850 مگاواتی را در آریزونا را در طی 5 سال ، بسازد.
بیشتر بخوانیدمعرفی سیستم باتری ولتاژ بالا LiFePO4 Bonnen با قفسه، که به طور خاص برای پروژه های ذخیره انرژی در صنایع مختلف مانند پشتیبان گیری از خانه / ESS / BESS / مخابرات / بیمارستان / مدرسه / UPS / EPS و غیره طراحی شده است.
بیشتر بخوانیدباتری های لیتیوم-یون (Li-ion) باتری های لیتیوم-یون (Li-ion) یکی از نوع های متداول باتری های استفاده شده در لپ تاپ ها هستند. این باتری ها از تکنولوژی لیتیوم برای ذخیره و تأمین انرژی الکتریکی استفاده می کنند.
بیشتر بخوانیدباتری لیتیوم آهن (LiFePO4، ، به باتری لیتیوم-یون با فسفات آهن لیتیوم به عنوان ماده کاتد اشاره می کند ، LiFePO4 باتری دارای مزایای ولتاژ کاری بالا ، چگالی انرژی بالا ، عمر طولانی چرخه ، عملکرد ایمنی
بیشتر بخوانیدمخترع باتری یون لیتیوم کیست؟ بسته های باتری لیتیوم یون در دهه 1970 توسط گودنوف و همکارانش «فیل ویزمن» (Phil Wiseman)، «کوئیچی میزوزیما» (Koichi Mizushima) و «فیل جونز» (Phil Jones) در دانشگاه آکسفورد ارائه شدند.
بیشتر بخوانیدباتری لیتیوم آهن فسفات (LiFePO۴) چیست؟. باتریهای لیتیوم آهن فسفات (LiFePO ۴) نوعی باتری قابل شارژ لیتیوم یونی (Li-Ion) هستند که از فسفات آهن (FePO ۴) به عنوان ماده کاتد استفاده میکنند. مزایای آنها نسبت
بیشتر بخوانیدهمان گونه که از نام آن ها پیداست باتری های اولیه به گونه ای طراحی شده اند که می توان انرژی را تنها یک بار در آن ها ذخیره نمود و مورد استفاده قرار داد و پس از این که انرژی موجود در آن ها به پایان
بیشتر بخوانیدنسل دوم باتری لیتیوم هیبرید حالتجامد گانفنگ از فلز لیتیوم به عنوان آند استفاده میکند و میتواند به تراکم انرژی ۴۰۰ واتساعت به ازای هر کیلوگرم برسد. عملکرد ایمنی نسل دوم باتری حالتجامد این شرکت به گونهای است که استانداردهای
بیشتر بخوانیدسیستم های ذخیره انرژی چه در بهبود خودکفایی انرژی در تولید صنعتی و بهینه سازی مدیریت انرژی در مجتمع های تجاری و مراکز داده یا حتی در زمینه های صنعتی نوظهور مانند ایستگاه های پایه 5G و ساخت و ساز
بیشتر بخوانیددر برخی از واکنش های اکسیداسیون، مانند اکسیداسیون در باتری لیتیوم-یون، یون تولید می شود. در ترکیبات شیمیایی دیگر، مانند اکسیداسیون در باتری آلکالین، یون مصرف می شود.
بیشتر بخوانیدشکل 3. سهم بازار باتری لیتیوم آهن فسفات و رشد آن تا سال 2030 علاوه بر این، انتظار می رود رشد فروش خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی در سراسر جهان فرصت های زیادی را برای رشد بازار باتری های لیتیوم آهن فسفات در طول دوره مورد پیش
بیشتر بخوانیداگر به دنبال یک سیستم ذخیره انرژی خانه همه در یک هستید، BONNEN-HV-ESS یک گزینه عالی است. این سیستم باتری ولتاژ بالا دارای یک طراحی ماژولار انعطاف پذیر است که امکان قرار دادن 3 تا 7 ماژول باتری را فراهم می کند.
بیشتر بخوانیددر باتری های لیتیوم، ترکیب های شیمیایی مختلفی برای ذخیره انرژی استفاده می شود. از موادی مانند اکسید لیتیوم کبندیت (LiCoO2) در کاتد و گرافیت در آند استفاده می شود.
بیشتر بخوانید