شارژ سریع DC به عنوان اوج فناوری شارژ EV شناخته میشود و سریع ترین سرعت شارژ موجود را ارائه میدهد. این روش الکتریسیته با جریان مستقیم و ولتاژ بالا (DC) را به باتری خودرو میرساند و نیاز به مبدل AC-DC را که موجب افت سرعت
بیشتر بخوانیداین نوع از ماشین ها، انرژی خود را با استفاده از یک موتور الکتریکی و باتری های وابسته به آن تامین می کنند؛ باتری ها، انرژی لازم برای سیستم محرکه موتور برقی و همچنین تجهیزات دیگر را تامین می
بیشتر بخوانیددولت در سال 2017 برنامه های خود را برای حذف تدریجی خودروهای سوخت فسیلی بدون تعیین اگر دولت ها در این مهم موفق عمل کنند، خودروهای برقی می توانند به رفع آلودگی هوا در شهر کمک
بیشتر بخوانیدمحدوده باتری لیتیوم Goldenmate که در ظرفیت های 20، 100 و 200 آمپر ساعت موجود است، افزودنی ایده آل برای سیستم های پنل خورشیدی است و به شما امکان می دهد انرژی تولید شده را ذخیره کنید. این باتری ها همچنین
بیشتر بخوانیدباتری چیست؟ باتری مجموعه ای از یک یا چند سلول است که با واکنش های شیمیایی جریان الکترون ها را در مدار ایجاد می کنند. تحقیقات زیادی در زمینه پیشرفت باتری ها تا کنون انجام شده است برای اینکه آن ها بهترین عملکرد را داشته
بیشتر بخوانیداکنون در خودروهای برقی از هزاران باتری لیتیوم-یون کوچک استفاده میشود که به طور متوسط میتواند انرژی آنها برای طی مسیری در حدود ۳۲۰ کیلومتر را تامین کند.
بیشتر بخوانیددرواقع باتری ها دارای دو سر پایانه مثبت و منفی اند و باتری ها می توانند انرژی الکتریکی را ذخیره کنند. شاید فکر کنید باتری هم یک وسیله کسل کننده مانند همه چیزهایی است که تاکنون دیده اید.
بیشتر بخوانیدباتری در هر اندازه و در هر سطحی از انرژی که باشد تنها برای یک منظور ساخته می شود؛ ذخیره انرژی. امروزه افزون بر کاربردهای آشنایی که از باتری ها به یاد می آوریم در وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی (Hybrid Electric Vehicles, HEVs)، هیبریدی
بیشتر بخوانیداکثر خودروهای برقی دارای شارژر کند پرتابل هستند که به پریز برق خانگی متصل می شوند. این شارژرها با سرعت حدود ۳ کیلووات باتری را شارژ می کنند و کندترین نوع شارژ باتری هستند.
بیشتر بخوانیدبه طور معمول 31 تا 35 درصد از انرژی باتری در خودروهای الکتریکی هدر می رود، اما از طریق سیستم منابع تجدیدناپذیر مواجه هستند، استفاده از فلزات نیز همین نقش را برای خودروهای برقی
بیشتر بخوانیدایتنا - یک فناوری جدید باتری به گفته پژوهشگرانی که آن را ساخته اند، می تواند به خودروهای برقی امکان دهد تا یک میلیون کیلومتر برانند. افزون بر ظرفیت باتری، عمر آن ها نیز همچنان یکی از بزرگ ترین معایب خودروهای برقی است.
بیشتر بخوانیدمحققان MIT موادی آلی ساخته اند که می تواند جایگزین کبالت در باتری های خودروها شود. این باتری بدون کبالت در هزینه ها صرفه جویی بسیاری می کند. میان رشته ای باتری های فاقد کبالت با هزینه کمتر و پایداری بیشتر، آینده صنعت خودرو
بیشتر بخوانیداز شارژ AC در مقابل شارژ DC برای آن مطلع باشید EV صاحبان مقایسه دقیق ما بینش هایی را برای انتخاب صحیح شارژ ارائه می دهد. خودروهای برقی در حال زوم کردن به آینده هستند و فناوری شارژ آنها همچنان ادامه دارد.
بیشتر بخوانیدباتری های درجه B، برای وسایل دیگر مانند لیفتراک ها و ذخیره سازی انرژی مناسب هستند. باتری های درجه C را می توان به عنوان باتری جایگزین در صورت قطعی برق استفاده کرد.
بیشتر بخوانیددر این مقاله به معرفی و بررسی چالشهای باتری در خودروهای الکتریکی و راه حل های پیشنهادی محققین پرداخته شده است.
بیشتر بخوانیدبا این حال، سازندگان خودرو های الکتریکی توجه ویژه ای به باتری های درون این اتومبیل ها نشان می دهند و در حقیقت بیشتر این شرکت ها، باتری ها را حدود ۵ تا ۸ سال ضمانت می کنند.
بیشتر بخوانیدباتری قلیایی (Alkaline): باتری های قلیایی تقریبا شبیه به باتری های کربن روی هستند، اما ظرفیت بیشتری دارند، انرژی بیشتری ذخیره می کنند و عمر طولانی تری دارند، به همین دلیل هم گران تر هستند.
بیشتر بخوانیدباتریهای سرب اسید (Lead–acid battery) به دلیل داشتن قدرت بالا، هزینه کم، سلامت و ایمنی، گزینه خوبی برای طراحان وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی هستند. بااینحال، ذخیره کم انرژی نسبت به وزن و حجم آن
بیشتر بخوانیدکاهش آلودگی هوا: خودروهای برقی بدون انتشار گازهای آلاینده مانند دیاکسید کربن (CO2) کار میکنند. این موضوع باعث کاهش آلودگی هوا و تاثیرات منفی آن بر محیط زیست میشود. کمترین نویز: خودروهای برقی کمترین سطح نویز را
بیشتر بخوانیددانشمندان سوئدی بر این باورند فناوری «ذخیرهی انرژی بدون جرم» که در آن بدنه خودرو بهعنوان باتری عمل میکند، وزن خودرو الکتریکی را حداکثر ۵۰ درصد میتواند کاهش دهد.
بیشتر بخوانیدظرفیت باتری خودروهای الکتریکی فعلی در بازار از ۱۷.۶ کیلووات ساعت در اسمارت EQ فورتو با ظرفیت پیمایش ۹۳ کیلومتر شروع می شود و تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در تسلا مدل اس و مدل ایکس با ظرفیت پیمایش بیش از ۴۸۰ کیلومتر ادامه می یابد.
بیشتر بخوانیدبرای استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ خودروهای برقی می توان از فناوری های ذخیره انرژی خورشیدی مثل پاوروال (Powerwall) تسلا استفاده کرد. این دستگاه انرژی جمع آوری شده از طریق پانل های خورشیدی را جمع آوری کرده و از طریق یک
بیشتر بخوانیدباتری های لیتیوم: باتری های AESC لیتیوم یون با کیفیت بالا را برای استفاده از کاربردها، از جمله خودروهای الکتریکی، اتوبوس های برقی، موتورسیکلت های و سیستم های ذخیره سازی انرژی ارائه می دهند. این
بیشتر بخوانیدما مدلهای جدید برقی خود را اساساً با تمرکز بر فناوری باتری ساختهایم، بنابراین فضای زیادی برای ذخیرهسازی انرژی وجود دارد.
بیشتر بخوانیددانشمندان به کشف مهم جدیدی دست یافتهاند که شارژ باتریها فقط در چند دقیقه را ممکن میکند. نوآوریهای تازه در طراحی و شیمی باتری امکان [ساختن] باتریهایی را فراهم کرده است که در پنج دقیقه- سریعتر از همه باتریهای
بیشتر بخوانیدمحققان کشور موفق به طراحی باتریهای لیتیومیون شدند، این باتریها از رایجترین ابزار ذخیره انرژی در خودروهای برقی بهشمار میآیند.
بیشتر بخوانیدگرافیت را در نظر بگیرید – می تواند تا ۳۷۲ میلی آمپرساعت بر گرم را ذخیره کند، که بسیار زیاد است زیرا ذخیره انرژی باتری را به این ترتیب اندازه گیری می کنیم.
بیشتر بخوانیدوسایل نقلیه الکتریکی (EVs): باتری های لیتیوم یون منبع انرژی اولیه برای خودروهای برقی هستند که آنها را قادر می سازد با یک بار شارژ مسافت های طولانی تری را طی کنند. 3. ذخیره انرژی: آنها برای ذخیره
بیشتر بخوانیدبدین ترتیب که، زنجیره تأمین ذخیره انرژی، به نحوی انجام پذیرد که به حذف فلزات سنگین، که معمولاً در باتریهای لیتیوم یون امروزی کاربرد دارد، منجر شود. این امر به کاهش تأثیرات سوء زیست محیطی در ساخت کالاهای الکترونیکی قابل شارژ، خودروهای برقی و سیستم های ثابت ذخیره انرژی
بیشتر بخوانیدخودروهای بی ای وی (Battery electric vehicle): این خودروها که به خودروهای تمام برقی معروف هستند برای حرکت از انرژی باتری ها استفاده می کنند.
بیشتر بخوانیداکنون در خودروهای برقی از هزاران باتری لیتیوم-یون کوچک استفاده می شود که به طور متوسط می تواند انرژی آن ها برای طی مسیری در حدود ۳۲۰ کیلومتر را تامین کند.
بیشتر بخوانیدیک ماده جدید که می تواند نیاز به لیتیوم در ساخت باتری ها را کم کند با خوبی برای ذخیره انرژی داشته باشد از
بیشتر بخوانیدکمپانی بتاولت (Betavolt) مدعی شده که باتری هستهای بسیار کوچکی برای گوشی های موبایل تولید کرده که توانایی تولید 50 سال انرژی دائمی را دارد!
بیشتر بخوانیدانواع باتری خودروهای برقی باتری های خودروهای برقی از چهار نوع اصلی تشکیل شده اند: باتری های لیتیوم-یون(Li-ion): این باتری ها از سلول های لیتیوم-یونی با طراحی های مختلف استفاده می کنند.
بیشتر بخوانیدشرکت چینی فاراسیس انرژی که در زمینه ساخت باتری برای انواع وسایل نقلیه برقی فعالیت می کند، از یک باتری انقلابی رونمایی کرد. این باتری از لحاظ برد حرکتی، محدوده دمایی و چرخه شارژ عملکردی فوق العاده دارد.
بیشتر بخوانیددر سال ۲۰۱۰، قیمت هر باتری لیتیوم یونی یک کیلووات ساعتی بیش از ۱۰۰۰ دلار بود؛ باتری ای که می تواند نیروی موردنیاز یک خودرو برقی برای پیمایش مسافتی درحدود ۳ تا ۴ مایل (۴٫۸ تا ۶٫۵ کیلومتر) را تأمین کند.
بیشتر بخوانید3 · خودروی برقی در حال شارژ-AFP. یک فناوری جدید باتری به گفته پژوهشگرانی که آن را ساختهاند، میتواند به خودروهای برقی امکان دهد تا یک میلیون کیلومتر برانند. افزون بر ظرفیت باتری، عمر آنها نیز
بیشتر بخوانیددر اقدامی که بر قدرت جهانی آنها تأکید می کند، چندین شرکت چینی باتری های برقی برقی در حال تضمین تعداد زیادی سفارش ذخیره انرژی در خارج از کشور هستند زیرا تقاضا برای راه حل های ذخیره انرژی همچنان در حال افزایش است.
بیشتر بخوانید