خودروسازان در حال بررسی ذخیره انرژی به عنوان راهی برای کمک به شرکتهای برق و صرفهجویی در هزینه مشتریان خود هستند و این اتفاق میتواند یک قطعه گرانقیمت در خودروهای برقی را به دارایی صنعت برق تبدیل کند. ذخیره
بیشتر بخوانیدباتری های لیتیوم: باتری های AESC لیتیوم یون با کیفیت بالا را برای استفاده از کاربردها، از جمله خودروهای الکتریکی، اتوبوس های برقی، موتورسیکلت های و سیستم های ذخیره سازی انرژی ارائه می دهند.
بیشتر بخوانیدباتری قلب یک وسیله نقلیه برقی است و هنوز هم برای بسیاری از ما همچنان در هاله ای از ابهام است! باتری چگونه کار می کند؟ کجا و برای چه مدت باید آن را شارژ کنید؟ طول عمر آن چقدر است؟
بیشتر بخوانید1-باتری ها و تکنولوژی های ذخیره سازی انرژی در خودروهای برقی یکی از مهم ترین اجزای خودروهای برقی، باتری ها هستند که نقش کلیدی در تعیین عملکرد، کارایی و برد این خودروها ایفا میکنند.
بیشتر بخوانیدظرفیت باتری خودروهای الکتریکی فعلی در بازار از ۱۷.۶ کیلووات ساعت در اسمارت EQ فورتو با ظرفیت پیمایش ۹۳ کیلومتر شروع می شود و تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در تسلا مدل اس و مدل ایکس با ظرفیت پیمایش بیش از ۴۸۰ کیلومتر ادامه می یابد.
بیشتر بخوانیدبرای طی مسافت های بیشتر و زمان شارژ کمتر باید خودرویی برقی با باتری بزرگ تر را انتخاب کرد. متوسط سایز باتری ها به حدود ۴۰ کیلووات ساعت می رسد اما باتری ۶۲ کیلووات ساعتی بکار رفته در فولکس واگن ID.3 می تواند شعاع حرکتی حدود
بیشتر بخوانیددر نشست مشترکی که روز پنجم مهر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شرکت مپنا برگزار شد، مدیرعامل شرکت توسعه برقی سازی و ذخیره سازی انرژی مپنا در نشست مشترکی که روز پنجم مهر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شرکت مپنا برگزار شد، مدیرعامل شرکت توسعه
بیشتر بخوانیدمعمولاً شارژ بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی در خانه و با مدار معمولی ۱۲۰ ولت (که بهعنوان شارژر سطح ۱ شناخته میشوند) یا خط اختصاصی ۲۴۰ ولت (شارژر سطح ۲) انجام میشود. باتوجهبه ظرفیت باتری وسیله نقلیه، به کمک شارژر سطح ۱ میتوان بین ۸ تا
بیشتر بخوانیدشارژر خورشیدی ماشین های برقی و استفاده از سیستم مدیریت هوشمند انرژی و ذخیره در باتری برای خودروهای الکتریکی EV در طول روز و شب و کاهش هزینه وابستگی جهان به سوخت های فسیلی در سال های اخیر از نظر زیست محیطی و همچنین از نظر
بیشتر بخوانید3 · یک فناوری جدید باتری به گفته پژوهشگرانی که آن را ساخته اند، می تواند به خودروهای برقی امکان دهد تا یک میلیون کیلومتر برانند. افزون بر ظرفیت باتری، عمر آن ها نیز همچنان یکی از بزرگ ترین معایب خودروهای برقی است.
بیشتر بخوانیدخودروهای بی ای وی (Battery electric vehicle): این خودروها که به خودروهای تمام برقی معروف هستند برای حرکت از انرژی باتری ها استفاده می کنند.
بیشتر بخوانیدخودروسازان چینی خودروهای برقی با باتری سدیم یونی را عرضه کردند، باتری های یون سدیم به دلیل فراوانی مواد خام و پتانسیل هزینه های تولید کمتر مقرون به صرفه تر هستند.
بیشتر بخوانیداستارتاپ انرژی بعدی ما (our next energy) یا ONE یک شرکت مستقر در میشیگان آمریکا است که در توسعه و تولید باتری برای خودروهای برقی (EV) و ارائه راه حل هایی برای ذخیره انرژی تخصص دارد.
بیشتر بخوانیدخودرو های برقی مدرن به دلایل واضحی از باتری های لیتیوم برای تأمین انرژی اتومبیل خود استفاده می کنند که در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. اما، این باتری های لیتیومی فقط حدود
بیشتر بخوانیدباتری خودروهای برقی V2G مانند تمام سیستم های ذخیره سازی انرژی می تواند نه تنها به عنوان منبع پشتیبان، بلکه برای بهبود کیفیت برق، پایداری و هزینه عملیاتی شبکه توزیع مورد استفاده قرار گیرد.
بیشتر بخوانیدسپس این انرژی الکتریکی برای ذخیره سازی به بسته باتری خودرو منتقل می گردد و انرژی به باتری خودروهای برقی از دو طریق اتصال به جریان برق مستقیم و جریان برق متناوب قابل شارژ هستند در
بیشتر بخوانیدخودروی برقی خودروهای برقی هیبریدی پلاگین (PHEV) از باتری ها برای تامین انرژی موتور الکتریکی و سوخت دیگری مانند بنزین برای تامین انرژی موتور احتراق داخلی (ICE) استفاده می کنند.
بیشتر بخوانیدباتری / Battery خودرو الکتریکی / Electric Car با فناوری ذخیرهسازی انرژی بدون جرم و فیبرکربن / Carbon Fiber میتواند وزن خودرو برقی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.
بیشتر بخوانیداین خط تولید ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون سلول باتری لیتیوم یون در سال را دارد و برای تولید باتری های مورد استفاده در وسایل نقلیه برقی، تجهیزات الکترونیکی و ذخیره انرژی در نظر گرفته شده است.
بیشتر بخوانیدفناوری شارژ سیمی: AC و DC. ۱ – شارژ سطح ۱: رویکردی آهسته و زمانبر. شارژ سطح 1 (Level 1) که به عنوان شارژ آهسته نیز شناخته میشود، ابتداییترین و در دسترسترین گزینه شارژ برای خودروهای برقی است. این دستگاه از یک پریز خانگی
بیشتر بخوانیدخاقانی میلانی، امیر و جوانی، نادر،1396،روش های ذخیره انرژی برای مدیریت حرارتی باتری های یون لیتیم در خودروهای برقی،دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین و کاربردی در مهندسی مکانیک
بیشتر بخوانیدقید انرژی باتری خودروهای برقی در هر ایستگاه:طبق رابطه های (31) و (32)،باتری خودروهای برقی در هر ایستگاه حدود 4 ساعت می توانندحداکثر توان خود را چه در حالت شارژ و چه در حالت دشارژ برای شبکه حفظ کنند.
بیشتر بخوانیدبدون ایجاد جایگاه مناسب و به تعداد کافی برای شارژ باتری وسایل حمل ونقل خودروی برقی شامل یک خروجی شارژ AC با توان 43 کیلووات قابل استفاده برای تمام خودروهای برقی استاندارد دنیا و
بیشتر بخوانیدانعطافپذیری فناوری لیتیوم یون در کاربردهای خودروهای برقی، از باتریهای کوچک پرمصرف برای بافر نیرو در هیبریدیها، تا باتریهای با توان متوسط که هم برد الکتریکی و هم بافر انرژی را در
بیشتر بخوانیدباتری خودروهای برقی و هیبریدی از لحاظ عملکرد، نحوه شارژ شدن، طول عمر، مدت زمان ذخیره انرژی و توان خروجی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مقاله پیش از بررسی تفاوت میان باتری خودروهای الکتریکی و هیبریدی، به معرفی انواع
بیشتر بخوانیدذخیره انرژی خورشیدی ذخیره انرژی خورشیدی مدل متناوب است و این باتری ها به دلیل نحوه شارژ و سرعت آنها ، مناسب پنل های خورشیدی هستند باتری های لیتیوم یونی برای خودروهای برقی توسعه و
بیشتر بخوانیدخودروهای برقی باتری دار هیچ آلاینده خطرناکی ایجاد نمی کنند. کار باتری اصلی ذخیره انرژی الکتریکی برای استفاده موتور الکتریکی است. باتری کمکی یا Auxiliary:
بیشتر بخوانیدوسیله نقلیه ترجیحی برای مسافرانی که نگران محیط زیست هستند به سرعت در حال پیشرفت است، خودروهای الکتریکی (EVs). فروش خودروهای برقی در سه ماهه اول سال 140 نسبت به مدت مشابه سال 2021 2020 درصد افزایش یافته است.
بیشتر بخوانیدبرای اولین بار در ایران، شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) توانست فرآیند پکینگ سلول های باتری مورد نیاز جهت تامین انرژی خودروهای برقی را بومی سازی نماید. به گزارش ایسنا بنابر اعلام مپنا، این شرکت که فعالیت خود در
بیشتر بخوانیداکنون در خودروهای برقی از هزاران باتری لیتیوم-یون کوچک استفاده می شود که به طور متوسط می تواند انرژی آن ها برای طی مسیری در حدود ۳۲۰ کیلومتر را تامین کند.
بیشتر بخوانیدباتریهای سرب اسید (Lead–acid battery) به دلیل داشتن قدرت بالا، هزینه کم، سلامت و ایمنی، گزینه خوبی برای طراحان وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی هستند. بااینحال، ذخیره کم انرژی نسبت به وزن و حجم آن
بیشتر بخوانیددر خودروهای تمام برقی باتری باید توان تامین شعاع حرکتی نیز داشته باشد و قدرت خروجی و ظرفیت ذخیره انرژی آن نیز فاکتور مهمی برای خودرو محسوب میشود.
بیشتر بخوانید